Paralaksa tła

Pij wodę na rano! Będziesz zdrowszy!

logo-duze

Studio Papaya

 Magazyn o zdrowiu i urodzie, stylu życia, kuchni, aktywności fizycznej i podróżach. To także wskazówki i praktyczne porady.

www.studiopapaya.pl

Woda to najlepszych i najzdrowszy napój. Gasi pragnienie, pobudza metabolizm i dostarcza niezbędnych dla naszego zdrowia substancji odżywczych. Mimo tylu zalet większość z nas woli zaczynać dzień od kawy lub herbaty. Dlaczego lepiej zmienić ten nawyk?

woda

Ludzkie ciało w 60 proc. składa się z wody. Znajdziemy ją w mięśniach, mózgu czy poszczególnych narządach. To dzięki niej nasz organizm w ogóle “działa” i może pracować przez długi czas. Ale woda to także lek. Pomaga uporać się z niektórymi chorobami m.in. z astmą, zapaleniem oskrzeli czy nadciśnieniem. Częste picie wody polecane jest także osobom z chorobami nerek czy cukrzycą. Dlaczego jeszcze warto pić wodę?

#1

Woda reguluje temperaturę ciała i w przeciwieństwie do słodkich napojów – doskonale gasi pragnienie, ale warto o niej pamiętać nie tylko w upalnie dni, pita cały czas, małymi łykami pozwoli utrzymać dobre nawodnienie organizmu,

#2

Woda transportuje składniki odżywcze i produkty przemiany materii, powinny o tym pamiętać zwłaszcza te osoby, które walczą z nadwagą lub mają problemy z zaparciami, regularne picie wody przyśpiesza przemianę materii oraz “przesuwanie się” i wydalanie niestrawionego pokarmu,

#3

Substancje odżywcze w wodzie poprawiają elastyczność skóry oraz hamują procesy starzenia się skóry

#4

W odpowiednio nawodnionym organizmie mózg, oczy oraz rdzeń kręgowy są lepiej chronione, w przypadku kobiet w ciąży – także płód,

#5

Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu lepiej funkcjonują także stawy,

#6

Dzięki wodzie lepiej trawimy i więcej substancji odżywczych “wyciągamy” z pożywienia,

Zalety zaletami, ale jak pić wodę, aby skorzystać z niej jak najwięcej?

Zaleca się, aby zacząć dzień od 2,5 szklanki wody. Dobrze jest odczekać 40-45 minut i dopiero wtedy zjeść śniadanie. Wodę warto popijać między posiłkami, trzeba jednak pamiętać, aby odstępy między nimi wynosiły co najmniej dwie godziny. W ten sposób – małymi krokami – zwiększymy ilość wypijanej wody w ciągu dnia.

Zdaniem niektórych ekspertów osoby z problemami gastrycznymi i zaprciami różnicę poczują po 10 dniach, chorzy na cukrzyce lub nadciśnienie pod 30 zaś osoby z gruźlicą po 90 dniach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *